Çarşamba, Aralık 17

remember remember the 7th of december!!!






v for vendetta'yı izleyen, okuyan herkes bilir filmin konusunun ne olduğunu neler anlattığını az çok...



ben kısaca özetleyeyim. v hükümet tarafından üzerinde deneyler yapılan ve sonunda deneyler yapılan yerde oluşan kazayla serbest kalan bir üstün insan. (süper insan manyak bi adam aslında ama neyse) v daha sonra bu ona yapılanların öcünü sistemden almaya karar verir. ve onlara guy fawkes u hatırlatır uyanın ey halk siz zamanında bu koyunluğun altından kalkmaya çalıştınız! guy fawkes meclis binasını havaya uçurmayı deneyerek meclisin aslında halkı temsil ettiğini hatırlatmak istemişti... o günleri hatırlayın der... (anlatacak çok şey var başka bir gün v for vendetta filmini anlatırken daha güzel işlerim:)


tv kanallarını sabote etti, ayrıca yaptığı müthiş konuşmalarla insanları etkiledi onları ateşledi... şimdi diyeceksiniz ki eee? ee si o filmde küçük bir kız çocuğu vardı v'yi televizyondan suçlayan hükümet sözcüsüne ailesinin yanında "bullocks" diyecek kadar yürekli olan. ve o kız yüzünde guy fawkes maskesiyle dışarda duvarı boyarken hükümet görevlisi bir ajan tarafından vurulur ve halk artık son damlayı almıştır. şimdi benzerlikler oluşmaya başladı mı?? evet alexis o filmde adı geçmeyen ama damlaların sonuncusu olan o küçük kızla aynı kaderi paylaşıyor. ölmesi gerekir miydi? tabi ki hayır keşke bunlar yaşanmasaydı...


yunan arkadaşlar şimdi bu isyanın haklı tarafı olmanın heyecanı içerisindeler. hepsi gencecik çocuklar 14-25 yaş arası. hadi 20 yaş üstünü geçtim geneli apolitik gençler. dikkat ederseniz istedikleri bir şey, talep ettikleri bir olay da yok... belki bir gün sebepsiz yere öldüklerinde kimsenin susmasını istemiyorlar ya da yıllar sonra bir polis mezun olup kemerine taktığı o silahı kullanırken, bir kez daha düşünsün diye yapıyorlar bunları. ama en azından onlara evet, devletin asıl sahibi halktır diyorlar.( polis de halkın parçasıdır burda karıştırmayalım durumları... galeyana gelip vandalizme başvuranlar da ahmaktır! onlara zaten sempatik gözlerle bakmıyoruz.) ama isyan, adı üstünde kendi kararları, kendi hükümleri olan olaylar silsilesidir. bazı şeyleri sineye çeken insanların, artık bir başkaldırı zamanı geldiğini farketmesidir. alexis o olayların bir sembol ismi olacak yıllar sonra. 68'in 40. yılında yaşanmış olaylar gelecekte ufak acı bir tebessüm olacak yüzlerde... çünkü onlar yıllar sonra bu isyanı yapmasaydık demeyecekler. bu başkaldırıda bulunmadım demeyecekler.


şimdi v deki son sahneyi hatırlayanınız var mı? meclis binasına doğru yürüyen bir halk, halkı durdurmak için emir bekleyen fakat bütün üstleri tasfiye edilmiş asker ve polis (burda üstlerinden öldür emri gelmediği sürece polis ve askerin de halktan biri olduğu onlara dokunmadıklarını görüyoruz), insanların hepsinin tek bir maske takması. tek bir hedef için herkesin aynı duyguları hissetmesi. ve karşılıklı anlayış içinde sistemin yanlışlarını düzeltmesi. filmin sonu müthişti. insanlar heyecan duydular. ve şimdi 7 aralık 2008 de başlayan bu isyan bu başkaldırı da heyecan duyduruyor, hissettiriyor ve oradakilere bunu yaşatıyor. yunanlılar umarım istedikleri hakları kan dökmeden alırlar.

işin ironik yanı da zaten adamlar milattan önce demokrasiyi buldular değil mi aslında onun da büyük bir payı var:) damarlarında geziyor bu demokrasi ve eşitlik anlayışı. biz de işte uzaktan uzaktan vay be çekelim şimdi o gençlere. umarız bir gün biz de kendi haklarımızı aramak için birşeyler yapmaya çalışır ve tek bir fikir altında toplanırız bölünmeden...

v den birkaç konuşmayla bitirmek istiyorum sözü buyrun

V: Violence can be used for good.
Evey Hammond: What are you talking about?
V: Justice.

V: ...A building is a symbol, as is the act of destroying it. Symbols are given power by people. A symbol, in and of itself is powerless, but with enough people behind it, blowing up a building can change the world.


şimdi sizlere biraz kaynak vereyim


ingilizce yunan isyanının günlüğü
bu da isyanın fotografları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder